Mifratel en PCS slaan handen in elkaar

Mifratel en PCS slaan handen in elkaar: ontstaan van een unieke Benelux contact center groep.

Gent, 4 september 2017

Het Belgisch investeringsfonds KeBeK realiseert een volgende stap in de uitbouw van een grote en performante contact center groep. Via haar participatie Mifratel neemt ze de Nederlandse sectorgenoot Proactive Contact Support (PCS) over.

PCS werd in 2011 opgericht door Mohlad Hassan. Volgens het jaarlijks door CustomerFirst gepubliceerde benchmark overzicht van de facilitaire contactcentermarkt, was PCS afgelopen 6 jaar het snelst groeiende contactcenter van Nederland. Met een omzet van circa €20MIO per jaar, 650 medewerkers en 3 locaties, levert PCS, net zoals Mifratel, inbound en outbound contact center diensten aan klanten in verschillende sectoren. Daarnaast heeft PCS de afgelopen jaren hard gewerkt aan haar online en BPO (Business Proces Outsourcing)-dienstverlening waarbij contactcenterprocessen verregaand geautomatiseerd worden.

De versterkte productkennis, know-how en geografische complementariteit van de nieuwe groep zullen toelaten om aan bestaande en nieuwe klanten een nog meer flexibele, kwaliteitsvolle en vernieuwende dienstverlening te bieden, over een breed platform van communicatiekanalen (telefoon, internet, chat, e-mail, ...). De nieuwe groep is in handen van KeBeK, Mohlad Hassan, BNP Paribas Fortis Private Equity en het management van beide organisaties.

Met de overname wordt een groep gevormd van ongeveer 1650 werknemers en €65 m omzet. Meer dan 60 klanten verspreid over 15 sectoren worden bediend door klantenteams die variëren van 1 tot meer dan 100 agenten.

In een commentaar op de transactie zegt Dhr. Frank Dhooghe, CEO van Mifratel: "Voor Mifratel maakt deze overname deel uit van onze "BuilT to ExceL" strategie: we willen dé referentie blijven op het gebied van flexibele, high-quality, customer-centric Contact Center Services.

De Belgische en Nederlandse contactcentermarkt zijn beide competitief en aan verandering onderhevig. De markt consolideert en evolueert naar een hoger niveau waarbij er strengere eisen worden gesteld aan de kwaliteit en diversiteit van de dienstverlening. Deze ontwikkelingen vergen nieuwe competenties en een strategische aanpak van contactcenterorganisaties waarbij innovatie, kwaliteitsmanagement en schaalvoordeel centraal staan. De combinatie Mifratel en PCS sluit hier naadloos op aan: samen zijn we slagvaardiger en beter in staat om invulling te geven aan de snel veranderende marktomstandigheden.”

Dhr. Mohlad Hassan, CEO van PCS , voegt daaraan toe: " De combinatie Mifratel en PCS leidt tot een nieuwe interessante dienstverlening voor onze klanten. De innovatieve dienstverlening van PCS is een prachtige aanvulling voor de klanten van Mifratel. Andersom profiteren onze Nederlandse klanten van een breder aanbod van multilingual support en een offshore dienstverlening.”

"Deze samenvoeging is een nieuwe mijlpaal in het groei- en professionaliseringstraject dat we met Mifratel gestart zijn in 2014. Hierdoor creëren we een grote, gediversifieerde Benelux contact center speler met 10 sites verdeeld over België, Nederland, Luxemburg en Marokko,” zegt Gert Van Huffel, Managing Partner bij KeBeK Private Equity. “Wat ons aanspreekt in PCS is de passie en het ondernemerschap waarmee de afgelopen jaren een snelle groei werd gerealiseerd. Voor ons is het dan ook belangrijk dat Mohlad Hassan niet alleen een belangrijke aandeelhouder van de groep wordt, maar ook is toegetreden tot het managementteam van de Mifratel Groep.”

Terug naar overzicht