Geschiedenis

De geschiedenis van Mifratel begint in 2002. Dat jaar besluit Kristel D’Hondt, tot dan manager in een callcenter, een eigen contactcenter op te richten. In het eerste kantoor, in Gent, gaan een achttal medewerkers aan de slag.

Van bij de start verschilt Mifratel van de andere contactcenters op de markt. ‘Mensen maken ons bedrijf’, vindt het management. Investeren in de persoonlijke ontwikkeling en het welbevinden van zijn medewerkers is voor Mifratel dan ook een evidente keuze.

Een keuze die snel haar vruchten afwerpt. Het personeelsverloop is immers klein en tevreden, gemotiveerde medewerkers maken tevreden klanten. Die klanten blijven komen en in 2005 ondertekent Mifratel een contract met twee grote bedrijven. In 2006 verhuist het contactcenter naar een nieuw gebouw. Het telt dan ongeveer 70 medewerkers. Vermits het nieuwe gebouw maar 110 mensen kan huisvesten, barst Mifratel in 2007 opnieuw uit zijn voegen. De aankoop van een tweede gebouw in Moeskroen in 2008 is het logische gevolg.

Tot dan is het bedrijf vooral gekend voor outbound-opdrachten. De kans om zich ook als inbound-contactcenter te bewijzen, komt er in 2012. Het blijkt de aanzet voor een volgende groeifase. De technische problemen van de inbellende klanten worden door de Mifratel-medewerkers niet noodzakelijk sneller opgelost. Maar de klantentevredenheid van het bedrijf waarvoor Mifratel die telefoongesprekken voert, boomt!

In maart 2014 wordt Mifratel overgenomen door Kebek Private Equity, een onafhankelijk Belgisch investeringsfonds. Eind juni 2014 kwam Frank Dhooghe aan boord als CEO. Frank heeft een jarenlange ervaring met het opzetten en managen van contactcenters o.a. bij Sitel, Telenet en DHL Express. In september van dat jaar opent Mifratel ook een kantoor in Meknes, Marokko. In totaal telt het bedrijf nu al meer dan 400 medewerkers.

2015 is de start van Stategy 2019 "BuilT to ExceL": we willen dé referentie worden in de Benelux op het gebied van flexibele, hoge kwaliteits en klantgerichte Contact Center Services.

In 2016 neemt Mifratel sectorgenoot Ebos over. Deze acquisitie is een nieuwe mijlpaal in het groei- en professionaliseringstraject van Mifratel. Hierdoor ontstaat een grote, gediversifieerde contact center speler met vijf sites in België, één in Luxemburg en één in Marokko.

Ebos werd in 2001 opgericht door Groupe Rossel en Ludovic Herman. Het bedrijf levert, net zoals Mifratel, inbound en outbound contact center diensten aan klanten actief in verschillende sectoren.  De versterkte productkennis, know-how en complementaire klantenportefeuille bieden aan bestaande en nieuwe klanten een nog meer flexibele, kwaliteitsvolle en vernieuwende dienstverlening te bieden, en dit over een breed platform van communicatiekanalen (telefoon, internet, chat, e-mail, ...).

In september 2017 wordt een volgende stap gerealiseerd in de uitbouw van een grote en performante contact center groep door de overname van de Nederlandse sectorgenoot Proactive Contact Support (PCS).

PCS werd in 2011 opgericht door Mohlad Hassan en was de afgelopen 6 jaar het snelst groeiende contactcenter van Nederland. PCS levert, net zoals Mifratel, inbound en outbound contact center diensten aan klanten in verschillende sectoren. Daarnaast heeft PCS de afgelopen jaren hard gewerkt aan haar online en BPO (Business Proces Outsourcing)-dienstverlening waarbij contactcenterprocessen verregaand geautomatiseerd worden. PCS heeft 3 locaties in Nederland (Almere (2) en Nijmegen) met ruim 440 seats en meer dan 650 medewerkers

In oktober 2017 verwerft Mifratel 50% van de aandelen van Euroccor, een Bulgaars contact center met kantoren in Sofia en Veliko Tarnovo. Euroccor stelt 200 agenten te werk en bedient naast de Benelux ook klanten in Italië, Zwitserland, Frankrijk en Duitsland.

Deze overname verbreedt het dienstenaanbod van Mifratel. Naast het kernaanbod door onze lokale sites, biedt de groep ook “off-shore”-diensten aan vanuit Marokko via haar 100% dochteronderneming in Meknes. “Near-shoring”-activiteiten worden nu met deze joint-venture in Bulgarije toegevoegd.

De Mifratel Groep beschikt anno 2018 over 1650 medewerkers, verdeeld over 5 landen en 12 locaties van waaruit premium klantcontactdiensten worden geleverd.