Case

Save Team

Telecomoperator verlaagt zijn klantenverloop dankzij onze allround agenten

Sinds een aanpassing van de wetgeving in de telecommarkt waren klanten niet meer contractueel gebonden, waardoor het klantenverloop op korte termijn met een veelvoud was toegenomen.  Onze klant, een belangrijke speler op de telecommarkt, wenste haar klantenbasis te stabiliseren en de uitstroom te beperken.

Aanpak Mifratel

Door een symbiose aan te bieden van alle skills die een contact center te bieden heeft binnen één en hetzelfde team, en deze agenten de verantwoordelijkheid en omkadering te bieden om alles uit de kast te halen, garandeert Mifratel een team van specialisten die op eender welke reden van klantenverloop een antwoord kunnen bieden en de klant overtuigen om bij zijn huidige provider te blijven. Ze zijn ook bevoegd om meteen de daad bij het woord te voegen en een end to end oplossing voor de klant te bieden.  One stop shopping.  De klant wordt onmiddellijk geholpen en de beloftes worden meteen waargemaakt.

Ontevreden klanten terug tevreden

De inzet van dit Mifratel- team leidde tot een opvallende daling van het klantenverloop bij de operator. Zo’n 40% van de opzegintenties wordt omgezet naar tevreden klanten. Sommige van die klanten boden we via up- en cross selling ook nog andere telecomdiensten aan.